Abborre/Gös

Var med Stefan till en av våra heta gössjöar. Taktiken var enkel, göstrolling på natten morgonen och abborrfiske på dagen så länge vi orkade.
Nattfisket gav ingenting medans det vart en riktig huggrusch på morgonen med tre landade gösar på två dubbelhugg. Största tyngde vågen till 3,5.
Abborrfisket gick inte riktigt lika bra, de var riktigt tröga. Jag tappade en som var modell större medans Stefan fick en halvkilos som topp. Annars var det inget att skryta om. Roligt var att jag fick en brax på en djupbrant (Jonas jag kan jag också!)  och att Stefan fick en 6 kilos gädda vid jiggfiske på 19! meters djup. Vad gjorde den där!?






Hail and kill!!! // Basse Team Manowar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0