Jerkfiske i hemlig sörmländsk sjö...

Först ska båten sjösättas....
Inte det lättaste men med två stora starka karlar så e det inga problem
Inga problem med två stora starka karlar.......

Jerkfiskegurun Kim drar på den första gäddan på en flötestrollad mört i halvkilosklassen, det tråkiga var dock
att även gäddan var i samma viktklass....


Jag försöker att hänga med i samma tempo men det var inte det lättaste. Det visar sig dock under dagen
att fisket med Tailbeten verkar fungera bäst och där vet jag att jag har ett övertag.....
1 meter men endast runt 4 kilo tung. Inte det fetaste vi sett men vi vet vad som lurar därnere.....
Den här gäddan visar sig vid dagens slut bli min "längsta" 1 meter lång men endast runt 4 kilo tung....

Kommentarer
Postat av: sebban

Vilken fin blogg du har nu. Snart blir det färnaäventyr..

2009-05-02 @ 19:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0