Göskväll

Det vart en riktigt skön kvällstur ut på Hjälmaren. Och nu har "Göskungen" Freddan Karlsson visat att han förtjänar titeln.
 

Vi sticker ut i 4 taget, och det första som står på menyn är korvgrillning. Det blir SméGrillare med gurkmajjo, ketchup och stora korvbröd. Riktigt najs.

Första platsen blir en friliggande grynna på 5 meters. Vi fiskar av kanterna för att se om fisken står parkerad där. Det är lite svårt att ankra på rätt plats med tanke på den jobbiga blåsten. Första grynnan ger ingenting. Byter plats till en annan grynna och där får vi kontakt med fisk direkt, dock vill de inte följa med ända in till båten. Efter flera missade fiskar försöker vi hitta nåt ställe där de är med på hugget. Dock utan vidare bra resultat. Vi provar både djupt och grunt. Vi går till och med upp på land för att kasta av områdena...

När solen börjar gå ner så drar vi oss tillbaka till den grynna som gav bra med kontakter tidigare på dagen. På vägen dit var jag en halvmeter ifrån att köra över en nätflagga med tillhörande nät då dessa som vanligt är uruselt utmärkta...
Så här får det inte se ut!!
... ska det vara på det här viset. Det måste till en förbättring. Är ju rent av livsfarligt, och till råga på allt så ligger de mitt i farleden.  Fyfan!

Tillbaka till fisket. Sista platsen så visar "Göskungen" sitt riktiga jag och jag hinner inte med i hans tempo överhuvudtaget. Han drar flera gösar och jag får nöja mig med endast en liten ynka abborre...

Men jag vet vad hans vinnande vapen var...Freddans nya betesbox från Plano som får min box att framstå som en dålig deckare från 70-talet. Riktigt het box måste jag säga. Den har till och med guldinlägg...
Bra jobbat Freddan. Tack för en trevlig tur, blir snart dags igen och då på ett riktigt storgösvatten.

Over and out! // Basse 

Kommentarer
Postat av: Sebban Team Manowar

bärs är gott..

2009-05-16 @ 13:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0