Vertikalfiske

Det vart vertikalfiske både lördag och söndag. På lördag en Katrineholmssjö där vi fått bra med fisk förut. Så även idag trots det "oerhört" varma vädret. De flesta gösarna tog på löja tacklad på eldballe (fireball). Trodde att jag äntligen hade hittat storgösta när jag drillade en fisk som bara stod och tjurade på botten. Det gick tio minuter innan den ens gick att rubba därifrån. Till min stora förvåning så skiftade den förmodade storgösen i grönt och det visade sig vara en gädda på runt sex pannor som trodde den var en gös. Det blev helgens största fisk, men mängden av gös var riktigt hög med ett par tvåkilosar i topp. 
På söndagen drog Sebban och jag iväg till en annan sjö. Skulle prova lite nya ställen, men vi drog ganska snabbt slutsatsen att det är kvälls och nattfiske som gäller på den sjön med tanke på det ganska grunda vattnet.
Vi lyckades i alla fall upp ganska många fiskar men med ganska beskedlig vikt. Det roliga var att både Sebban och jag lyckades med en grand slam (gädda, gös och abborre). Bommade många fiskar som bara pillade på grejerna. Beror förmodligen på värmen.
Under dagen så såg vi även stim med riktigt stora braxar (braxnar?). Vart ju hur sugen som helst.......
Tror att det finns god potential till riktigt stor fisk i den här sjön... Bara att nöta på!

Rock on!!! // Basse Team Manowar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0