Nytt gös PB!

Drog iväg med Freddan till sjö i sörmland på gösjakt.
 Vi skulle vertikala och meta efter storGösta. Eftersom det var Freddans första vertikalpass så vore det kul om han fick ett par skapliga på det. Vi jobbade på i branterna men med klent resultat och endast småpill på grejerna. Till slut lyckas vi alla fall få upp varsin gös men tyvärr var storleken modell mini.

Vi gratulerar ändå Freddan till första vertikalfisken.

Efter det vart det grillspett...

...och sen mete efter betesfisk...


Vid 8 tiden så ankrade jag upp båten på våran riktiga "hotspot" platå.
Nåra småfiskar visade intresse för våra mörtar och sarvar presenterade på 3,5 meters djup.
Ingen riktig aktivitet, vilket är konstigt eftersom det brukar nappa riktigt bra där i alla väderlekar.
Eftersom det inte var någon rusch på metet så börjar vi även kasta med jiggar. freddan får efter ett par kast på en gädda, och när han ska lyfta upp den i båten så ser jag att ett av flötena står lite djupt så jag chansar med ett mothugg. Känner en rejäl tyngd i andra ändan och tror på gädda. Men väl inne vid båten börjar den stöta neråt och när den kommer till ytan ser vi att det är en riktigt fet och fin gös....


6.89 väger fisken i vågpåsen. Riktigt kul. Nu ska jag över sjukilos gränsen. Så är det bara.

Vart ingen mer fisk den kvällen men det gör inte ett dugg...

Rock on!!! // Basse Team Manowar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0