Gäddjerking

Sebban och jag drog på en kvällstur i lördags för att lura ett par fina sommargäddor. Hade fått nys om att Krokodilkillarna hade fått ganska bra vid en av våra "spots". Självklart var det jerkfiske som skulle bedrivas...


Man är inte så jättevan vid att jerka gädda mitt i högsommaren så det var en riktigt rolig upplevelse.
Fisken började hugga strax innan mörkret lade sig över vattnet. har dock aldrig varit med om att bomma så mycket fisk som vi gjorde. Stenhårda hugg på jerksen men inte många landade fiskar. Till slut lyckades vi dock nita fast ett par gröningar...



De största låg runt femkilosstrecket. Riiktigt häftigt fiske med sjukt hårda hugg. Greppa ordentligt runt spöt om ni bestämmer er för att jerka sommargädda...
Blir nog någon mer kvällstur i veckan innan det är dags för storGösta trolling i helgen...

Rock on!! // Basse Team Manowar

Kommentarer
Postat av: Jonas Team Krokodil

Tjena Basse,

Nu blir jag avundssjuk! Jag vill också fiska på riktigt till skillnad mot det där gösjiggandet som ska bedrivas nu..

Du får slå en signal om du behöver en fiskekamrat på ett gäddpass i veckan!



Jonas

2009-07-07 @ 10:09:31
URL: http://teamkrokodil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0